Linkosuon snacksit matkaavat CHEPin lavoilla ehjinä Kiinaan saakka

Perheyritys Linkosuo on kasvanut merkittäväksi snacks-valmistajaksi, joka satsaa vientiin ja on aloittanut snacksien kuljetukset jopa Kiinaan asti. Pitkillä matkoilla tuotevahinkojen riskit nousevat, joten hyvän pakkaamisen ja laadukkaiden kuljetusalustojen merkitys on suuri. Linkosuo on käyttänyt CHEPin vuokralavoja jo parin vuoden ajan.
Vuonna 2017 Linkosuo vaihtoi kertakäyttöiset lavat ja aaltopahviset lava-alustat vuokrattaviin CHEPin lavoihin. Kertakäyttölavojen vaihto CHEPin vuokralavoihin on tuonut turvaa Linkosuon herkästi rikkoutuvien tuotteiden kuljetuksiin.
”Lavat ovat turvallisia käyttää, ja laadukkaiden lavojen avulla vältämme kuljetusvahingot, kuten tuotteiden rikkoutumiset. Niitä tapahtui vielä aiemmin silloin tällöin”, Linkosuon logistiikkapäällikkö Teemu Hämelahti kertoo.
Lavamuutos on helpottanut Linkosuon arkea, sillä nyt yrityksen ja keskusliikkeiden lavat ovat yhtenäiset ja Linkosuolta lähtevät lavat jatkavat matkaansa keskusliikkeiden käytössä.
”Suurin osa kuljetuksistamme lähtee keskusliikkeiden kautta myymälöihin ja nyt käytämme samaa lavatoimittajaa keskusliikkeiden kanssa. Hyvä ratkaisu yhtenäisti toimintatapoja ja on tuonut meille myös kustannussäästöjä”, Hämelahti kertoo.

Linkosuo keskittyy vientiin – kauratuotteiden kulutus kasvaa maailmalla

Pirkanmaalla perustettu perheyritys Linkosuo on muuttunut perinteisestä leipomotoimijasta moderniksi snacksien tuottajaksi. Moni muistaa Linkosuolta perinteiset tuoreleivät, mutta viimeiset kymmenen vuotta yritys on keskittynyt kuivaleipätoimintaan, kuten varrasleipään, ruisnäkkileipään, kuivasnackseihin sekä uusimpana kauratuotteisiin.
Linkosuon liikevaihdosta noin viidesosa tulee viennistä. Yritys onkin keskittynyt erityisesti vientiin viime vuodet ja hakee ulkomailta asiakkuuksia.
Muutos vuokralavoihin on helpottanut myös Linkosuon vientitoimintaa. Esimerkiksi Keski-Euroopassa myymälöissä hyödynnetään varttilavoja laajasti esittelylavoina kaupoissa. Tällöin vientiyritykselle on kätevää, että se voi lähettää tuotteet suoraan lavalla, joka jatkaa matkaansa kaupan myymälään eikä alustaa tarvitse vaihtaa missään vaiheessa.
”Esimerkiksi Saksaan kuljetamme tuotteet CHEPin varttilavoilla, sillä sieltä on nimenomaan toivottu niitä myymäläkäyttöön”, Hämelahti sanoo.

Lisätietoja:
Maria Sandelin
Sales & Marketing Manager
+ 358 50 3592582
maria.sandelin@chep.com

CHEP

CHEP kuljettaa enemmän tavaraa, useammille ihmisille ja useampiin paikkoihin kuin mikään toinen organisaatio. Sen kuormalavoista, laatikoista ja konteista muodostuu globaalin toimitusketjun näkymätön selkäranka. Maailman suurimmat tuotemerkit luottavat yhtiöön kuljettaakseen tavaransa tehokkaammin, vastuullisemmin ja turvallisemmin. CHEPin toiminta perustuu alustojen jakamiseen ja uudelleen käyttöön eli niin sanottuun poolaukseen. CHEP palvelee ensisijaisesti nopeasti liikkuvien kulutustarvikkeiden (esim. kuivat elintarvikkeet, einekset sekä terveys- ja hygieniatuotteet), tuoretuotteiden, virkistysjuomien sekä vähittäis- ja yleistuotteiden aloja. CHEPin asiakkaita ovat mm. Procter&Gamble, Sysco, Kellogg’s ja Nestlé.
CHEPillä on noin 11 000 työntekijää, ja se omistaa noin 300 miljoonaa kuormalavaa, laatikkoa ja konttia, joita se toimittaa yli 750 palvelukeskuksen muodostaman verkoston kautta. CHEP on osa Brambles-konsernia, joka toimii yli 55 maassa. Laajinta konsernin toiminta on Pohjois-Amerikassa ja Länsi-Euroopassa. Lisätietoja CHEPistä osoitteessa www.chep.com ja Bramblesista osoitteessa www.brambles.com.