Kaiku Helsinki ja Husqvarna yhteistyöhön – ”Halusimme kumppanin, jolla leikkaa kuin robottiruohonleikkurillamme”

Viestintätoimisto Kaiku Helsinki ja Husqvarna ovat aloittaneet yhteistyön. Kaiku kiinnostavuusmuotoilee jatkossa Husqvarnan viestintää ja kertoo tuotteista robottiruohonleikkurista akkusahoihin. Kiinnostavan viestinnän ytimessä on kohderyhmän tunteminen.

Kaiku Helsingin ja Husqvarnan yhteistyön tavoitteena on lisätä Husqvarnan brändin sekä metsien, puistojen ja puutarhan hoitoon keskittyvien tuotteiden tunnettuutta valituissa kohderyhmissä Suomessa. Yhteistyö pitää sisällään monipuolisen keinovalikoiman sosiaalisen median kanavien hallinnoinnista vaikuttajamarkkinointiin ja mediaviestintään.

Yhteistyö keskittyy erityisesti Husqvarnan robottiruohonleikkureihin. Yritys toi maailman ensimmäisen robottiruohonleikkurin markkinoille jo vuonna 1995. Viime vuonna yhtiö rikkoi kahden miljoonan valmistetun robottiruohonleikkurin rajan.

”Haluamme olla asiakkaiden mielessä ensimmäisenä, kun he harkitsevat esimerkiksi uuden ruohonleikkurin tai moottorisahan ostamista. Kaiku Helsingin someosaaminen, vahvat mediasuhteet ja teknologiatuntemus toimialaltamme vakuuttivat meidät. Uskomme, että Kaiku on juuri oikea kumppani viemään viestintää kanssamme uudelle tasolle”, sanoo Husqvarnan markkinointikoordinaattori Satu Kontio.

Kiinnostavuusmuotoilua monipuolisen viestinnän tueksi

Kaiku Helsinki käyttää kehittämäänsä kiinnostavuusmuotoilua Husqvarnan viestinnän tukena. Kiinnostavuusmuotoilun ydinkysymys on, mitä kohderyhmät oikeasti viestinnältä haluavat – mikä on heidän näkökulmastaan kiinnostavaa ja hyödyllistä.

”Husqvarnalla on suuri valikoima innovatiivisia tuotteita ja yli 330 vuoden kokemus. Me olemme todella innoissamme heidän tuotevalikoimastaan, ja he ovat myös paneutuneet kohderyhmiin ihailtavan hyvin. Kun yhdistämme innostuksen, Husqvarnalta saamamme datan ja tutkimustiedon sekä viestintäosaamisemme, uskallan luvata, että viestintä tavoittaa ja tuo hyötyä heidän asiakkailleen”, Kaiku Helsingin asiakasvastaava Juho Toivonen sanoo.

Kaiku Helsingin ja Husqvarnan yhteistyö alkoi tammikuussa 2020.

Lisätietoja:
Satu Kontio, markkinointikoordinaattori Husqvarna, 040 5003876, satu.kontio@husqvarnagroup.com
Juho Toivonen, viestintäkonsultti, Kaiku Helsinki, 040 0753 033, juho.toivonen@kaikuhelsinki.fi

Husqvarna
Husqvarna on yksi Husqvarna Group -konsernin tuotemerkeistä. Vuodesta 1689 alkaen Husqvarna on valmistanut korkeatasoisia tuotteita ja esitellyt lukuisia mullistavia innovaatioita, kuten moottorisahojen tärinänvaimennuksen ja automaattisen ketjujarrun sekä maailman ensimmäisen robottiruohonleikkurin. Nykyään Husqvarna tarjoaa laajan valikoiman huippuluokan ulkokäyttöön tarkoitettuja pienkoneita viheralueiden, metsien ja puutarhojen hoitoon. Husqvarnan tuotteet ovat teknologisia edelläkävijöitä kaikilla tärkeimmillä osa-alueilla: moottorisahat, trimmerit, päältä ajettavat ruohonleikkurit ja robottiruohonleikkurit. Husqvarnan tuotteita myydään yli 100 maassa pääasiassa huoltopalveluja tarjoavien jälleenmyyjien kautta.

Husqvarna Group
Husqvarna Group on maailman johtava metsä-, puisto- ja puutarhatyöhön tarkoitettujen, suorituskykyisten ja innovatiivisten pienkoneiden valmistaja. Valikoimassa on esimerkiksi moottorisahoja, trimmereitä, robottiruohonleikkureita ja päältäajettavia ruohonleikkureita. Yritys on myös Euroopan johtava kuluttajakäyttöön tarkoitettujen kastelutuotteiden valmistaja ja maailman johtava rakennus- ja kiviteollisuuteen suunniteltujen leikkuulaitteiden ja timanttityökalujen valmistaja. Yrityksen valmistamia tuotteita myydään kuluttajille ja ammattilaisille yli 100 maassa, tuotemerkkeihin kuuluvat: Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah ja Diamant Boart. Yrityksen nettomyynti vuonna 2018 oli 41 miljardia Ruotsin kruunua, ja työntekijöiden määrä yhteensä neljässäkymmenessä eri maassa oli noin 13 000.

Kaiku Helsinki
Kaiku Helsinki on valmentava viestintätoimisto ja viestinnän palvelumuotoilun pioneeri. Teemme asiakkaistamme kiinnostavia. Kun sisältötulva kasvaa, erottuminen muuttuu vaikeammaksi. Huomiota ei saa sillä, että huutaa lujempaa kuin muut. Jotta viestintä vaikuttaa, sen täytyy ensin kiinnostaa – ja ihmiset ovat kiinnostuneita siitä, mistä heille on hyötyä. Siksi me Kaiku Helsingissä jalostamme palvelumuotoilun menetelmistä ja työkaluista vaikuttavan viestinnän välineitä. Otamme selville, mikä asiakkaidemme kohderyhmiä oikeasti kiinnostaa. Kaiken tekemisemme ydin on valmentava ote: kun kanssamme toimii, myös asiakkaan oma osaaminen kasvaa.